آیا مکالمات ما شنود میشوند
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

        مراقب مکالماتتان باشید/ آمریکا و انگلیس می شنوند

جاسوسان دو کشور باز هم "حریم خصوصی" را نادیده گرفتند؛
مراقب مکالماتتان باشید/ آمریکا و انگلیس می شنوند
ستاد ارتباطات دولت بریتانیا که یک سازمان امنیت اطلاعات است و سازمان امنیت ملی آمریکا هک این سیم‌ کارت‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌اند و تیمی موسوم به "ام‌اچ‌ای‌تی" یا تیم بهره‌برداری از تلفن همراه این عملیات را اجرا کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، دولت‌های انگلستان و آمریکا متهم شده‌اند که سیم کارت‌های یک شرکت بزرگ تولید کننده سیم کارت‌ تلفن همراه را هک کرده‌اند.

وبسایت اینترسپت که افشاگری‌های ادوارد اسنودن - کارمند سابق یک شرکت مقاطعه کار سازمان امنیت ملی آمریکا - را منتشر می‌کند نوشته است که دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده و بریتانیا از این طریق، مکالمات و ارتباطات شمار زیادی از کاربران تلفن‌های همراه را در جهان، شنود می‌کردند.

شرکت هلندی ژمالتو که هدف این هک قرار گرفته گفته که این اتهام‌ها را "بسیار جدی" می‌گیرد. این شرکت ۴۰ کارخانه دارد و سیم‌کارت‌های تولیدی‌اش در ۸۵ کشور به کار گرفته می‌شود.

به گزارش بی بی سی، وب‌سایتی که این اطلاعات را فاش کرده می‌گوید این "سرقت بزرگ سیم‌کارت‌" به سازمان‌های جاسوسی آمریکا و بریتانیا امکان داده است که "به صورت مخفیانه حجم عظیمی از تماس‌های تلفنی و اطلاعات تبادل شده بین تلفن‌های همراه را شنود کنند."

برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات دهنده تلفن همراه مانند "ای‌تی اند تی"، "تی موبایل"، "ورایزن" و"اسپرینت" در میان مشتری‌های این شرکت تولید کننده سیم کارت هستند.

این وب‌سایت مدعی شده که ستاد ارتباطات دولت بریتانیا که یک سازمان امنیت اطلاعات است و سازمان امنیت ملی آمریکا هک این سیم‌ کارت‌ها را برنامه‌ریزی کرده‌اند و تیمی موسوم به "ام‌اچ‌ای‌تی" یا تیم بهره‌برداری از تلفن همراه این عملیات را اجرا کرده است.

این دو سازمان تاکنون در این مورد مستقیما اظهارنظر نکرده‌اند اما ستاد ارتباطات دولت بریتانیا پیش از این تاکید کرده است همه فعالیت‌هایش "مطابق مقررات روشن قانونی و سیاست‌هایی که قانونی بودن، لازم بودم و متناسب بودن آنها را تضمین می کند انجام شده است."




ارسال شده در تاریخ : 10 اسفند 1393برچسب:, :: 20:45 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1326
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 1438
بازدید ماه : 1326
بازدید کل : 200435
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی