ماجرای گرایش به داعش در عامل حمله مرگبار باشگاه شبانه آمریکا/
پاتوق جوانان
سایت علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، دفاعی

شهر «اورلاندو» در ایالت فلوریدای آمریکا دو روز قبل شاهد بزرگ ترین عملیات تیراندازی و مرگ دسته جمعی تاریخ ایالات متحده آمریکا بود. عامل این عملیات، یک شهروند آمریکایی با تبار افغانی به نام «عمر صدیق متین» بود که هیچ ارتباز سازمانی و تشکیلاتی با داعش نداشته است؛ اما پیش از انجام عملیات با تماس تلفنی به پلیس فدرال، از گرایش خود به داعش خبر داد.

 
ماجرای گرایش به داعش در عامل حمله مرگبار باشگاه شبانه آمریکا/ عمر متین، از ازدواج با همسر بی حجاب تا عملیات انتحاری به نام داعش
کشتار باشگاه شبانه اورلاندو، بزرگ ترین تلفات انسانی در اثر تیراندازی در تاریخ ایالات متحده بود.
در فاصله کم تر از یک ساعت، شبکه های اجتماعی واکنش بسیار گسترده ای به این بحران نشان دادند.
 
از نکات جالب این عملیات مرگبار، عدم مشابهت آن با الگوهای رایج عملیات های انتحاری است. در عملیات های انتحاری گروه های مختلف تروریستی، از تی ان تی و مواد منفجره در حجم بسیار بالا استفاده می شود، اما در این عملیات تنها از سلاح های گرم شخصی موجود در بازارهای عمومی ایالات متحده استفاده شده بود. به همین علت، مدت عملیات به جای چند لحظه، سه ساعت به طول انجامید! با این حال، پلیس محلی و فدرال از نجات افراد حاضر در کلوپ شبانه عاجز بودند.
 
پاس گل FBI برای جنگ روانی داعش
 
در اثر این عملیات، 50 نفر کشته و 53 نفر زخمی شدند که این حجم تلفات انسانی در اثر یک عملیات تک نفره در تاریخ ایالات متحده بی سابقه است. همین حجم بالای تلفات انسانی، واکنش گسترده و عمومی جوامع غربی را برانگیخت و به نوعی داعش را به هدف اصلی خود یعنی «ایجاد رعب در شهروندان غربی» رساند!
 
ماجرای گرایش به داعش در عامل حمله مرگبار باشگاه شبانه آمریکا/ عمر متین، از ازدواج با همسر بی حجاب تا عملیات انتحاری به نام داعش
بیانیه های داعش نشان داد اطلاعات این سازمان تروریستی از عمر متین محدود به اعلامیه های پلیس فدرال آمریکا (FBI) است!
 

 




ارسال شده در تاریخ : 7 تير 1395برچسب:, :: 21:59 :: توسط : محمد مهدی محسنی

آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 884
بازدید دیروز : 110
بازدید هفته : 996
بازدید ماه : 884
بازدید کل : 199993
تعداد مطالب : 2393
تعداد نظرات : 191
تعداد آنلاین : 1


استخاره آنلاین با قرآن کریم


فال حافظ

href=

كد موسيقي براي وبلاگ

دوست قرآنی